SS, chmurki poszły sobie świeci słoneczko ???? i tak ma być
Kupuje Mazdę 6 - prośba o pomoc.
Zwiń
X
-
Kupuje Mazdę 6 - prośba o pomoc.
Wymieniam auto na Mazdę 6, 2.5, automat, benzyna ( w tej najbogatszej wersji - zapomniałem jak sie nazywa - Active ??). Mam ofertę za 143.000 pln - dobra cena ??. Ktoś ma jakąś orientację w temacie Mazdy w ogóle ?
Jeździłem dzisiaj tą wersja sprzed liftu - 2,5 benzyna i automat - bardzo fajnie jak na wolnossący silnik. Wersja po lifcie czymś się różni ? (oczywiście w zakresie skrzyni biegów, silnika, zawieszenia) - oczywiście jakby ktoś coś wiedział
(pamiętam, że to generalnie forum Octavii ).
-
-
loyd
A porównywałeś 2.0 165 KM z tym 2,5? W sensie czy jeździłeś?
W poprzedniej wersji 6-tki 2,5 był nie raz porównywany do 2 litrówki i wnioski były jednoznaczne jak kolega wyżej pisze. Osiągi niespecjalnie wyraźnie lepsze (choć wg katalogu niby do setki ma 1,5 sek mniej 2,5) ale już spalanie wyraźnie wyższe. Z tego zestawienia opinie były, że nie warto dopłacać do 2,5. Ale może Ty inaczej to odbierasz...
Swoją drogą ja akurat nie jeździłem 2,5 ale testowałem 2,0 w poprzedniej wersji F (Ty ją "przed liftową" chyba tu nazwałeś) ale w manualu i ona miała do tego benzyniaka bardzo dobrze skrzynie IMO dopasowaną i robiło to naprawdę przyjemną robotę razem jkana wolnossaka w tej pojemności.
Może dlatego w testach ludzie mieli takie wrażenia jakie wyżej piszemy. Nie wiem jak to w 2,5 ale chyba cos raczej na rzeczy jest.
Rozumiem, ze musi być automat?
W Skypassion, która tu wydaje mi się podajesz w 2.0 nie ma automatu - stąd 2,5 podejrzewam się tu pojawiło.
A może warto byłoby się zainteresować 2.0 165 KM w wersji SkyEnergy w automacie? Powiem szczerze nie kopałem w szczegółach - czego tu brak w wyposażeniu w porównaniu ze Skypassion i czy te braki Ci aż tak doskwierać będą.
A różnica w kasie widzę w konfiguratorze to 30 kawałków....
Wydaje mi się, że różnica w osiągach nie warta jest takiej kasy. A ten nowy 2.0 zbiera całkiem fajne noty. 3 lata temu p się zastanawiałem nad kupnem nowej wówczas "F"-ki i ją testowałem. Ale odpuściłem ostatecznie. Chce niebawem tego nowego w 2,0 Pb sam przetestować stąd opieram się bardziej na poprzedniej wersji i tym co ogólnie w testach się czytało. Ale to IMO
Komentarz
-
-
loyd, jesteś zdecydowany na tą 6 stkę?...jako, że to forum skodziarzy...zapodam z cennika skody:
superb III 2.0 tsi 220 ps z dsg w laurin&klement kosztuje wyjściowo 144100 w katalogu, pewnie zniżki dają też. Ja bym wolał Basie osobiście turbo na wypasie - to większe auto, a nie wolnossaka w Mazdzie wypasionej z wolnym automatem. Mocowo i skrzyniowo nie ma podejścia mazda, no ale są gusta i guściki wizualne :P
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sew1981a nie wolnossaka w Mazdzie wypasionej z wolnym automatem
No i cały ten wolnossak 2,5 mazdy też jest całkiem całkiem. No i w ogóle zaje...a jest Mazda 6. Choć wiem, że simply clever jest praktyczniejsze :wink:
Komentarz
-
-
Każda Mazda 6 z automatem nie jeździ Przynajmniej nie jeździ tak jak TSI. Ale spalanie na szybkiej trasie ma mniejsze niż moje 1.4 TSI Poza tym ten dźwięk... Ogólnie porównywanie mazdy 6 do superba jest dość słabe. Superb jest sporo większy i kieruje się nim jak autobusem (długi i wąski). Maździe bliżej do premium i to czuć. Natomiast jak się nie ma znajomości to się upustu nie dostanie. Tam jest to wszystko centralnie zarządzane a nie tak jak w Skodzie, gdzie w Krakowie kupisz taniej Octę o dodatkowe 10%
Ja podziękowałem za Mazdę bo w Kombi jednak jest mniejsza od Octy III, a Sedan mi się nie podoba i jest mało funkcjonalny (to jednak nie liftback)
Komentarz
-
-
irekk, już jechałeś SIII ? Skąd wiesz że się kieruje jak autobusem ? Posłuchaj dobrze tego gościa w tym linku co wkleiłem o ile znasz angielski, co mówi o zachowaniu na drodze SIII i jak się nim kieruje....skąd wyssałeś takie wiadomości?
Mówi o porównaniu w kierowaniu m.in. do OIII i właśnie mówi, że SIII kieruje się jak auto premium, wbrew temu co piszesz :wink:
Komentarz
-
-
Jeździłem M 6 i nie było to cvt - normalny automat / a jak cvt to tak zrobiony, że nie czuć i nie słychać tego/.
Ale zonka mi zadaliście - jakby to było cvt to się chyba zastanowię.
[ Dodano: Czw 07 Maj, 15 20:49 ]
Pozatym naprawdę to zapie....la. Bez jaj 8 sek. do 100 to nie taka znowu lipa.
Ustawiłem prędkość na tempomacie na 120 km/h i na obrotomierzu było 2000 obrotów - lepiej niż w Insigni CDTI 160 km/400 nm.
Komentarz
-
-
loyd, to jak na 192 ps w automacie i taką budę, to niezły wynik 7,8 do setki
Maicroft, mi ktoś też mówił po jeździe testowej takim 2.5 aut., że to zwykły automat, a nie bezstopniówka w stylu cvt siedzi tam. potwierdzenie w teście znalazłem:
"Przekładnia Skyactiv-Drive udowadnia, że z klasycznych „automatów” z przetwornikiem momentu obrotowego można jeszcze sporo wycisnąć" :wink:
Komentarz
-
-
Loyd, jak Ci sie podoba i pasuje (cyt. zapierdala dla Ciebie) i chcesz tyle na nią wydać to kupuj. Kurde wiecznie to nawiązywanie do skody. Jakby tylko skoda była słusznym wyborem. Kup 6 tkę i się ciesz. Wolnossący silnik, ładna buda. Pewnie 10 lat nie będziesz trzymał. Polatasz i zmienisz.
Skoda, skoda i tylko skoda. Co tu można innego usłyszeć. Przecież na końcu zawsze tu wygra skoda. Czego oczekujesz.
Kup mazdę bo jest ładna, ma wolnossący sprawdzony silnik a nie jakieś tykające tsi, czy rozlutowujące sie dsg.
Jak to czytam to tylko ze skodą możny być szczęśliwym....
A przy maździe wygląda....szkoda gadać.
A co SIII będzie warty to zobaczymy jak pojeździmy. Także rączki na kołderkę. O3 też miała być super i walczyć z klasą średnią. A wyszło troszku słabiej. Także poczekajmy z tymi achami aż rzeczywiście będzie przy czym sie zachwycać bo na razie to wiemy tylko jak S III wygląda.
Komentarz
-
-
irekk, do SII nie ma co porównywać, tylko do SIII :wink:
[ Dodano: Sob 09 Maj, 15 20:05 ]
Alonzo_, nie "histeryzuj" nikt się nie "spuszcza" nad skodą - ja do takich nie należę, nie w tym rzecz. :wink:
Każde z tych aut ma wady i zalety, zarówno M6 jak i SIII - które wyjdą. A myślę, że porównanie tych obu jest na miejscu, bo porównałem M6 2,5 Skypassion (które autor chce kupić) do SIII 2.0 tsi L&K powyżej, bo cenowo zbliżone. SIII jest na pewno większy i ma większą petardę, M6 na ładną linie i wnętrze (wiem, bo siedziałem). Co do awaryjności obu nie ma co porównywać, bo za krótko na rynku, tak samo nie ma co krzyczeć o tsi, jeśli to inny wypust ten 220, nowsza konstrukcja już niż 200.
Jak autor zdecydowany, to kumam. Ja poprostu na jego miejscu bym przejechał się i pomacał osobiście oba dokładnie, zanim bym zakupił Mazdę mając tyle siana na autko nowe. Bo przecież nie kupujemy tylko wzrokiem i kolorystyką jak kobiety Panowie, a paroma innymi parametrami też :P :lol:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez loydsew1981, żona mnie ciśnie bardzo na Superba (i wiem, że z punktu widzenia rodzinnego to najlepszy wybór) - ale niestety Skoda nie wchodzi w grę ze względów zawodowych.
Tak samo jest w przypadku Superba. Tylko tu to raczej w druga strone, bo kupujesz sensowne auto, ktore nie rzuca sie w oczy, bo nie ma tego prestizu premium.
Wiekszy prestiz bedzie mial jakis hot hatch z konretnym silnikiem i napedem. Tylko tu trzeba przeznaczyc budzet jak na 2-3 gole Mazdy
To taki komplekt Insignii w korpo, bo ludki ganiaja Astrami. :lol:
Komentarz
-
Komentarz